Šogad 10. februārī Latvijā un visā pasaulē norisinājās starptautiskā Ēnu diena, kas ir iekļauta karjeras izglītības programmā Junior Achievement, ar mērķi veicināt jauniešu profesionālās karjeras izaugsmi un attīstību.

Kā jau iepriekš tika ziņots, arī transporta un loģistikas uzņēmums Sonora šogad visiem interesentiem piedāvāja iespēju piedalīties Ēnu dienā, piedāvājot vairāku stundu garumā vērot Mārketinga vadītājas un Biznesa attīstības direktora darba specifiku. Ēnu dienā Sonorā piedalījās trīs ģimnāzistes.

Biznesa attīstības direktoru Normundu Volbetu ēnoja Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas 11.klases skolniece Līva Vaivode, kurai Ēnu diena nu jau ir kļuvusi par ikgadēju tradīciju: “Varu droši teikt, ka šī bija visvērtīgākā Ēnu dienas pieredze. Mani piesaistīja atsaucīgais un draudzīgais kolektīvs, kurš ar prieku dalījās darba pieredzē, kā arī parādīja sevi kā saliedētu komandu. Sapratu, ka ir nemitīgi jāattīstās kā arī svarīgi ir iegūt labus kontaktus, kas vēlāk var noderēt gan biznesā, gan privātajā dzīvē”. Dienas laikā Līva iepazinās ar vairāku Sonoras loģistikas departamentu ikdienas pienākumiem, kas palīdzēja viņai izprast nozares specifiku un to, kas ir muitas pakalpojumi un kravu pārvadājumi, kādus pienākumus veic klientu apkalpošanas serviss, kas pēc savas būtības ir transports un loģistika u.tml.

Savukārt Zlata Pavlova un Elīna Pabērza, Rīgas 3. ģimnāzijas 10.klases skolnieces, ēnoja Mārketinga vadītāju Santu Veinbergu. Dienas gaitā meitenēm bija tikšanās ar IT speciālistu, kā arī Prezentreklāmas kompāniju, kas deva pavisam nelielu ieskatu mārketinga vadītāja ikdienā. Ēnu dienas aktivitātes Elīna komentēja šādi: “Ļoti patika redzēt darba ikdienu nepiespiestā gaisotnē, interesantas bija arī tikšanās ar nozares speciālistiem, kuri katrs ir savas jomas profesionāļi. Man arī tapa skaidrs, ka sasniegt virsotnes un mērķus nebūs viegli, bet tas būs tā vērts, ja vēlāk var darīt to, kas patīk!” Elīnai pievienojās arī Zlata, apstiprinot, ka “Ēnu diena bija interesanta pieredze un sniedza ļoti daudz informācijas, kas nākotnē varētu noderēt mārketinga jomā. Tagad es zinu, kādā virzienā man kustēties, kurā jomā man vairāk pielikt spēkus un piepūli, lai nākotnē kļūtu par labu mārketinga speciālistu.”

Arī Sonora darbinieki jūtas gandarīti, ka ar savām zināšanām spēja palīdzēt jaunajai paaudzei, kura ir Latvijas nākotne. Sonora mārketinga vadītāja Santa Veinberga atzina, ka “Vidusskola ir laiks, kad jāsāk izvēlēties nozare, kurā veidot karjeru. Tas ir ļoti sarežģīti, jo izvēles iespēju ir daudz, bet praktisku zināšanu un pieredzes nav. Parasti pat īsti nav skaidrs, kas slēpjas zem vārda “loģistika” vai “mārketings”. Ir tikai aptuvens priekšstats. Tādēļ ēnu diena ir lieliska iespēja ikvienam iepazīties ar nozaru specifiku un gūt kaut nelielu ieskatu šajā ikdienas darba realitātē. Uzskatu, ka tā jauniešiem ir ārkārtīgi vērtīga pieredze! Arī man tā savā laikā palīdzēja izvēlēties profesiju .”

Ēnu dienas projektā aktīvi ir iesaistījusies arī Latvijas Darba Devēju konfederācija (LDDK), kuras biedrs ir arī uzņēmums Sonora. Kā atzina Līga Meņģelsone, LDDK ģenerāldirektore: “Spēcīgākie Latvijas uzņēmumi ir tie, kas domā par attīstību ilgtermiņā, domā par nākotni un sāk gatavot sev izcilus darbiniekus vēl kamēr viņi mācās skolā. Ēnu diena ir izcila iespēja iedvesmot jauniešus mācīties tieši tās profesijas, kas ir darba tirgū pieprasītas.” Sonora pievienojas šim viedoklim, aicinot ikvienu Latvijas uzņēmumu arī nākamos gadus nestāvēt malā un sniegt savu ieguldījumu jaunatnes attīstībā.

Ēnu Diena Sonorā