Esošā ekonomiskā un politiskā situācija ir krietni ietekmējusi Latvijas eksportējošos uzņēmumus, kas arī atsaucas uz eksporta apjomiem. Lai izdzīvotu jaunajos tirgus apstākļos, nepieciešams apgūt jaunus reģionus. Eksperti uzskata, ka Latvijas eksportam lielākais potenciāls saskatāms tieši Austrumos.

Otrdienas rītā tika organizēts pasākums “Rīta Kafija kopā ar SONORA”, kur tikās nozares eksperti ar Latvijas uzņēmējiem eksportētājiem. Brīvā atmosfērā tika runāts par jaunākajiem datiem un situāciju Latvijas eksportā, kā arī diskutēts, kuros tirgos uzņēmējiem ir lielākais potenciāls attīstībai. Eksperti uzsvēra, ka visveiksmīgākie tirgi, kur attīstīties, ir tieši Centrālās Āzijas reģions, jo Latvija ir kā “tilts” starp Eiropas Savienību, ko nosaka gan ģeogrāfiskās pozīcijas, gan latviešu spēja komunicēt divās dažādās mentalitātēs. Tieši šo iemeslu dēļ Latviju un mūsu uzņēmējus šajās valstīs vērtē ļoti augstu, jo ar savu domāšanu un biznesa izpratni esam radījuši uzticību, kas austrumniekiem ir pamats veiksmīgai sadarbībai, jo īpaši Kirgizstānā, Uzbekistānā, Azerbaidžānā un Kazahstānā.

Potenciāls attīstībai Centrālās Āzijas valstīs ir gana liels, taču ieiet šajos tirgos nemaz nav tik viegli, jo tajos valda savi likumi un īpatnības. Ir svarīgi pārzināt vietējo kultūru, atšķirības un arī “nerakstītos likumus”. Ja tas izdodas, tad izaugsme attīstībai var būt ļoti liela. Arī SONORA Development Valdes priekšsēdētājs Andris Kulbergs uzsvēra, ka ir būtiski meklēt jaunas iespējas: “Reizēm nav vērts cīnīties, lai ielauztos augstas konkurences pārpildītā Rietumeiropas tirgū, bet gan paskatīties uz Austrumiem, kur ir daudz potenciāla tieši mūsu Latvijas kompānijām, kur mūs uzskata par Rietumniekiem. Eksporta panākumu atslēga Austrumu tirgos ir māka profesionāli iepakot produktu, atbilstoši vietējai mentalitātei un biznesa ētikai. Tādēļ ir vērts uzticēties profesionāļiem, kuri spēj palīdzēt izprast šīs atšķirības”. Eksperti uzsvēra, ka arī loģistika un tās “likumi” šajos tirgos atšķiras: “Loģistikā tur ir citādāka sistēma kā Eiropā. Mūsu ilgstošā darbība šajos reģionos ir ļāvusi to pilnībā izprast. Tas sniedz mums priekšrocības palīdzēt klientam ātrāk un pareizāk sakārtot pirmos sūtījumus un nepieļaut elementāras kļūdas, kas pēc tam var dārgi maksāt, ” uzsvēra SONORA Biznesa Attīstības direktors Normunds Volbets. “Apgūt jaunu tirgu bieži vien ir krietni grūtāk, jo jāņem vērā fakts, ka tur tu nebūsi “savējais”. Tas nozīmē, ka visam ir jābūt ideāli, tai skaitā loģistikai, kas ir mūsu stiprā puse. Mums ir svarīgi dalīties ar savu pieredzi ar Latvijas uzņēmējiem, jo tikai ar kopīgiem spēkiem varam veicināt Latvijas biznesa attīstību, ” viņu papildināja Artūrs Žaka, SONORA Pārdošanas Vadītājs.

Tikšanās laikā Latvijas uzņēmēji tika iepazīstināti arī ar vairākiem veiksmes stāstiem, kur SONORA un SONORA Development bija palīdzējuši rast biznesa risinājumus – piemēram, realizēt produkciju, kas Latvijas un Eiropas tirgos jau tika paredzēta utilizācijai. Tas izraisīja lielu interesi klausītājos un mudināja arī uzsākt sadarbību un meklēt jaunus virzienus eksporta attīstībai. Klienti atzina, ka tikšanās bija vērtīga, jo tika iegūta noderīga informācija, kas palīdzējusi ieraudzīt jaunus attīstības virzienus, kas līdz šim vēl nebija redzēti.

Nākamā “Rīta kafija ar SONORU” paredzēta jau 27.septembrī, kur tiks runāts par Latvijas uzņēmēju ieguvumiem, izmantojot ātro Dzelzceļa kravu piegādi no Ķīnas uz Eiropu. Sīkāka informācija par pasākumu www.sonora.lv mājas lapā vai rakstot uz e-pastu info@sonora.lv.